Cykelhistoria del 7 Bussen kappsejsar

Bärgning av klubbuss istället för Bollnäsrundan augusti 2010

"Vi hade ju i alla fall tur med vädret" ! Ja, det mesta gick galet när vi fyra (Ola, Nysa, Yngve och Gunnar) begav oss till Bollnäsrundan vid 5-tiden på lördagsmorgonen. Redan söder om Njurunda blev bussen stående och bärgning ringdes in. Efter 1,5 timme med uppladdning av batteri och en massa dopingsnack med bärgarn och en tjomme som nyss gått av fabriksskiftet och visade sig vara kompis med Zäta och Fredrik Modin rullade vi hemåt igen. Av rädsla för att återigen bli stående vid motorvägens mitträcken tog vi omvägen förbi Roten.

Strax före 9-tiden anlände vi till Rotsjö Gård (vi ville ju dra lite cykelhistorier över en kopp kaffe) men det enda som mötte oss var den skällande gårdshunden. Vi slog oss ner vid ett utebord och en av tjejerna som jobbar där dök till sist upp. Efter vi köpt lite ost fick vi till sist en kanna med härligt kaffe. Innan vår odysse avslutades hälsade vi på hos en överraskad Roger Wetterstrand i Näs och tog ett uppfriskande nakenbad från bryggan. Det blev alltså ingen cykeltävling, men väl en annorlunda road-trip att lägga in den välfyllda historiepåsen...