Hej och välkommen till Härnösands CK

Vår förening har 210 medlemmar, från 8 år till 80 år. Den bildades 1948 på Menlösa barns dag, 28 december. Under åren har vi fostrat många mästare: Emma Johansson, Christina Vosveld, Sven Hamrin, Bengt Höglund, Anders Silén, Magnus Ohlin, Stefan Nilsson, Anna Högström, Emmy Thelberg, Tomas Kristoffersson och brödratrion Axel, Edvin och Vilgot Lindh för att nämna några.

Vi bedriver Mountainbike och Landsväg. Ungdomssidan handlar nästan enbart om MTB. Vi har koncentrerat vår verksamhet till Stenhammar och Vårdkasområdet.

Klubben har arrangerat svenska mästerskap vid fem tillfällen. 1960 och 1969 på landsväg, 1998 och 2005 i mountainbike samt 2012 veteraner landsväg.

Sedan några år tillbaka har vi en livaktig motionsektion.

Medlemsavgiften är 200 kronor och 300 kronor för hela familjen. Betala avgiften på vårt bg 937-0693 och ange fullständig adress med e-post och personnummer.

Vi har inga krav på att sälja bingolotto eller liknande. Men vi sätter stort värde på om medlemmar hjälper till när vi arrangerar våra tävlingar.

Vår målsättning är:
- Genomföra nationella tävlingar av hög klass.
- Fostra ungdomar.
- Ge eliten möjlighet att hävda sig på nationell nivå.
- Ge Härnösandsborna en positiv bild av vår verksamhet.