Här är listan för 2012

Årets världsstjärna: Emma Johansson som trots otäck olycka i början av året kom tillbaka och blev OS-sexa.

Årets cyklist: Vilgot Lindh med sina två SM-medaljer i mtb.

Årets cafécyklist: Ola Thelberg som bara älskar söndagsturerna med cykelpolarna.

Årets konvertering: Yngve Franze´n som sadlat om från racing till mtb med fulldämpat.

Årets veteran dam: Susanne Gradin som tog silver på veteran-SM och brons på nordiska veteranmästerskapen.

Årets veteran herr: Larsa Norén som spurtade till sig ett brons på veteran-SM.

Årets klubbmästare: Balanskonstnären Edvin Lindh som nu innehar ”mästartröjan” ett år.

Årets motionär: Mats Kjellin som gjort stora framsteg och nu krigar i täten i klungan.

Årets anorektiker: Anders ”Nysa” Nyström som tjyvtränat bort åtskilliga kilon och blivit en joker i leken.

Årets ungdomstränare: Tomas Lindh som alltid finns där för våra lovande ungdomar.

Årets cykelmorsa: Helena Lindh, som förutom sin egen mtb-karriär, stöttar sina tre cyklande söner.

Årets otur: Kenneth Gustafsson som laddade för guld på veteran-SM men gick i backen med nyckelbensbrott i en tävling helgen innan.

Årets tävlingsledare: Emil Roos Lindberg som basade med bravur på veteran-SM.

Årets stigfinnare: Ken Löfgren som via sin gps hittar alla möjliga ”kostigar” på sin mtb.

Årets macka: Olle Tirén som laddar i rejält på caféturer med bl.a mackrekord på Margits café.

Årets kameleont: Mattias Byström som cyklar både med hck, hkc och Alnö så han måste hålla kolla på rätt cykelkläder vid rätt tillfälle.

Årets cykelhandlare: Peter Högström, Intersport, som utrustat många cyklister.

Årets triathlet: Monica Bystedt som varje lördag, under lågsäsong, både springer, cyklar och simmar.

Årets spurtare: Peter ”Sockerbellan” Bellander som efter spurt på träningen sprutar vatten på den som sticker upp.

Årets turledare: Gunnar Stattin som ständigt finner nya caféer för oss cyklister.

Årets inbromsning: Tomas Kristoffersson som nu avslutar karriären efter bl.a en sprintfinal på SM i mtb.

Årets Roten: Anders Bäckman som tjuvtränar över berget på väg till jobbet.

Årets sociala medier: Mats Gevert kan man ofta följa i realtid.

Årets frånvaro: Roger Wetterstrand, Anna Widell, Anna Högström och Gunnar Bäckman hoppas och tror vi mer på till kommande säsong.

Årets ”Racerrace”: Hasse Hemström höll ut längst på smalhjulingen med turer ända in i november.

Årets uppstickare: Viktor Westin som stadigt flyttade fram positionerna i klungan.

Årets bergsget: Danne Agnarsson som lätt som en fjäril flyger över alla topparna.

Årets cypriot: Axel Lindh som tävlade mot delar av världseliten på Cypern.

Årets vitaminkur: Ger vi till Erik Gunnarsson som haft mycket trassel med sjukdom under året.

Årets överraskning: Jacub Sarota som från ingenstans och fick en topplacering på Borlänge 3-dagars.

Årets ”Tolvtjänare”: Marcus Strömstedt som utklassade alla på det nya mtb-loppet i Ö-vik.

Årets landsvägare: Niklas Sjölund som ställde undan mtb:n och cyklade bra på junior-SM i Södertälje.