HCK-listan 2011

Årets cyklist: Emma Johansson för sina framgångar som världscyklist

Årets genombrott (tävling): Erik Gunnarsson för sina två SM-guld och Skandinavisk mästare på MTB.

Årets genombrott (motion): Anders Bäckman som spetsar formen över Roten och kan få "svartöga" vid fula knep.

Årets vilse i pannkakan: Bo Zellini som missade en hel buss vid Helsingsborgsfärjan efter cykel-VM.

Årets navigator: Mattias Byström som ständigt har gps-koll.

Årets födelsedagsfest: Yngve Franzén som äntligen fyllt gubbe (50).

Årets grillmästare: Peter Högström som med sin Carina dukade upp i stugan i Svartvik.

Årets stilikon: Ola Thelberg vars stilsäkra yttre bildar skola för nybörjare i motionsgänget.

Årets estradör: Greken Anders ”Nysa” Nyström som varvar upp vid varje fikapaus.

Årets socker-Bellan: Peter Bellander som hetsar andra men viker sig som bomull i rädsla för några regndroppar.

Årets hjärta: Olle Tirén som alltid har en hjälpande hand över till sina kamrater.

Årets norrlandsmästare (herr): Tomas Kristoffersson som spurtade ner alla på linjet.

Årets norrlandsmästare (dam): Helena Lindh som nu flåsar många gubbar i nacken.

Årets norrlandsmästare (junior). Niklas Sjölund som nu även ska göra en racersatsning.

Årets klassiker: Anna Widell som bland annat cyklade Vätternrundan på fina 10.30

Årets ungdomstränare: Tomas Lindh som lotsar våra ungdomar till stordåd.

Årets spinningsgeneral: Kenneth Gustafsson som sporrar oss i vinterträningen.

Årets KM-arrangör: Emil Roos Lindberg som snickrade ihop en rolig och annorlunda tävling.

Årets matvrak: Ken Löfgren som satte i sig en jättelik oxfilé medans hunden Werner hängde med tungan.

Årets bryt: Roger Wetterstrand som hade oturen att bryta i båda veteran-SM samt NM.

Årets försvinnande: Gunnar Bäckman som dök upp lika fort som han försvann…

Årets gubbsmisk: Anna Högströms, Lotta Näckters och Susanne Gradins ovana att lugga oss mindre modiga män.

Årets solosegrare: Axel Lindh som vann landslagsuttagning på fel cykel i ensamt majestät.

Årets uppgradering: Danne Agnarsson som lämnade hybriden och skaffade sig en fullblodsracer.

Årets smygare: Mats Gevert som smugit sig med längre och längre fram i klungan under säsongen.

Årets tusenlapp: Anders Thelberg som snurrade sig efter två försvunna tusingar som försvann men som sen dök upp.

Årets comeback: Hasse Hemström som i slutet av säsongen grenslade hojen igen efter mycket strul med sjukdom.

Årets balanskonstnärer: Marcus Strömsten samt bröderna Edvin och Vilgott Lindh på KM.

Årets italienare: Gunnar Stattin, kändis på youtube från succéfyllt cykel-VM.