Årets HCK-lista  2010

Årets HCK:are: Inget snack om saken, Emma Johansson, äntligen SM-guld och ett bejublat VM-brons.

Årets Seger: Emmy Thelberg, slog alla tjejer i cykelvasan, knäckte U-23 världsmästarinnan Alexandra Engen.

Årets Landslagsman: Tomas Kristoffersson, i blågult i EM, VM och världscup

Årets Skräll: Emil Roos Lindberg och hans överraskande JSM-silver på Sollerön.

Årets Kompass: Emma Roos Lindberg som till slut hittade hem i NM.

Årets Bästa tvillingar i P10: Vilgott Lindh och Edvin Lindh, Härnösands egna Schleck-bröder.

Årets Skidfantom:  Marcus Strömsten går i sin farfars skidspår.

Årets HCK:are som tar nya tag: Anna Högström med klubbens bästa slätdrag som äntligen är frisk.

Årets Sponsor: Öbacka Trading.

Årets Tempokanon: Axel Lindh, tog SM-silver i MTB och blev femma på landsväg utan tempohoj.

Årets Morsa: Marie Johansson som har full koll på sin ”norska” dotter i ur och skur.

Årets Coach: Martin Vestby som lade upp taktiken inför SM landsväg.

Årets Thelbergare: Anders Thelberg som alltid vill väl om alla.

Årets Mekare:  Thomas Sellstedt med rengjord och blank hoj.

Årets Mitt i Prick: Kajsa Thelberg som har klubbens bästa träffbild låser nu in bössan och siktar mot Boston.

Årets Hundcyklist:  Niklas Sjölund är snabbast i landet med MTB och hund.

Årets Nya hoj:  Klas af Gejerstam Unger bytte hoj och blev genast mycket bättre.

Årets SM-debutant: Viktor Vestin som kämpade tappert i Rättvik

Årets Estet: Självklart vår cyklande ordförande – stilikonen Ola Thelberg med rakade ben och vaxad hoj.

Årets Spexare: För andra året Anders "Nysa" Nyström, full av upptåg och historier som får oss att sitta en kvart extra på caféet.

Årets Smygare: Vår nestor Bosse Selin som ofta lurade på oss efter uppförsbackarna i Oringen.

Årets Bergsget: Nils Lindström som gillar Rotenbacken och blev Norrlandsmästare.

Årets Vurpa: Roger Wetterstrand som gjorde kullerbytta i den nya steniga asfalten.

Årets Cykelhandlare: Peter Högström, som fått massor av nya kunder i sitt register och kör på Scott, som Emma.

Årets Dam: Utan tvekan Helena Lindh, bäst i landet +40 och som snart sätter ”gubbarna” på plats.

Årets Snögubbe: Yngve ”Gasen i botten” Franzén räds inte snöstormar och tuffa backar.

Årets Otursgubbe: Olle Tirén med både nyckelbensbrott och skallskada med långt uppehåll som följd

Årets Riktkarl: Kenneth Gustafsson som håller både fart och ordning på klungan.

Årets Äldsta racer: Tomas Lindh med sin 80-talshoj som istället lägger slantarna på MTB-hojarna.

Årets bästa MTB-teknik: Erik Gunnarsson, som även ligger på rulle på racer. Blir ännu bättre med ny racer

Årets Långmilare: Hans Hemström som hunnit med många mil runt Ådalens väckra omgivningar.

Årets Turledare: Gunnar Stattin som bjudit på oförglömliga turer till exotiska caféer i vårt landskap