Svensk Idrott på besök

2011-06-29 i Allmänt

HCK visas upp för hela idrottssverige

svensk idrott

Igår var det allmän mobilisering på Bondsjö. Tidningen Svensk Idrott, med reporter Olof Wigren och fotografen Pelle Nordlander, var på besök för att ta reda på hur det är möjligt att lilla Härnösand fostrat så många duktiga cyklister i klubben. Ordförande Ola berättade med stolthet hela historien från pappa Bubbens dagar fram till dagens era med världsstjärnan Emma Johansson. Vi berättade även om ungdomsrekryteringen samt motionssatsningen. Vid 18.30-tiden var det fotodags med gruppbild samt actionbilder på landsvägsgruppen samt mtb-cyklisterna ledda av tränaren Tomas Lindh. Reportaget om HCK ska publiceras i Svensk Idrotts augustinummer och det är bara HCK och I21 (skidskytte) som får äran att representera Norrland i tidningen. Svensk Idrott finns inom hela föreningssverige samt på alla medieredaktioner så det är lite status att synas i just den tidskriften.