Emmy trea i Kungsan

2011-10-31 i Allmänt

Bra debut i CX-cupen

Emmy Thelberg blev trea i sin säsongsdebut i cykelcross. Tävlingen kördes i Kungsträdgården inför en hängiven storpublik på ett par tusen åskådare.

Tävlingen var den sjunde omgången av nationella Merida-Northwave CX-cupen. På den 2,1 kilometer långa tävlingsbanan mitt inne i central Stockholm bjöd svenska cyclo-crosseliten på en färgsprakande uppvisning och spännande lopp. Kungsträdgårdsbanan är snabb, kurvig med ideliga svängar och igångdrag.
För Emmy var det första CX-loppet för säsongen och med tanke på att hon just har börjat studierna på tandläkarhögskolan så är resultatet riktigt bra.

Bilden: Pristagarna fr v Pristagarna i damelitklassen, fr v Åsa Erlandsson, vinnaren Kajsa Snihs och Emmy Thelberg. Foto: Jahn EkmanEmmy Thelberg