Niklas bäste HCK.are på Alnön

2012-05-20 i Allmänt

Sju HCK:are till start i Alnön runt

Det blev en regnig upplaga av Alnön runt. Niklas Sjölund spurtade in på en femte plats i det stora startfältet med 155 åkare som körde två varv på en 4,2 milslinga på Alnön.

Första varvet gick i rena turbofarten med ett snitt på nära 40 km/tim.

Micke Henriksson Alnö race team vann loppet. Han gick loss mot slutet tillsammans med en klubbkompis.

Yngve Franzen återfanns i tätklungan. Ola Thelberg hängde med i tätklungan i ett varv och var snabbast på 4,2-milen. Anders Bäckman fick ge sig på det andra varvet. Roger Wetterstrand hade problem med kedjan och utgick efter ett varv. Mats Gefverts fina hoj (fd Kenneths) gav upp med ett trasigt vevlager. Anna Högström fullföljde de två varven och blev näst bästa tjej i mål.

HCK i årets upplaga av Alnön runt.

Alnönrunt 12 nr1

Alnönrunt 12 nr2

Sur? Nej bilden stämmer inte. Niklas Sjölund visade upp imponeransde krafter i Alnön runt.