Forsmoseger i Nora

2012-06-06 i Allmänt

Emil tvåa i spurten

Sollefteåkillen Christer Dewall från Forsmo IF (så kul att den anrika klubben har vaknat till liv) vann den andra deltävlingen i Västernorrlandscupen på landsväg. Tävlingen avgjordes på en sjukilometerslinga i Nora.

Christer var en av landets bästa MTB-juniorer i slutet av 90-talet. Nu har han blivit sugen på landsväg. Tidigare i vår blev han fyra i Alnön runt.

I spurten var Christer starkast och vann före Emil Roos Lindberg (nej, ingen comeback, betonar han) i en tätklunga med fyra cyklister där även Erik Gunnarssón återfanns (fyra). Kenneth Gustafsson fanns också med i täten men punkterade på det näst sista varvet. 15 cyklister kom till start, tyvärr kom bara en åkare från Medelpad - heder åt Peder Lindström!

Resultat här

V Nora

Vinnaren Christer Dewall helt utpumpad efter loppet.

Vcupen i Nora 12