Emmy vann Lida Lopp

2012-06-10 i Allmänt

Tar greppet i långloppscupen

Emmy Thelberg krossade allt motstånd i Lida Lopp, årets andra deltävling i långloppscupen på mountainbike.

Tävlingen kördes i skogarna på Södertörn under regniga och tuffa förhållanden. Emmy Thelberg skaffade sig redan på den första loopen ett försprång mot bland andra Åsa Erlandsson Varberg och Ann Berglund Hakarpspojkarna.
På den andra loopen drygades försprånget ut och när Åsa Erlandsson råkade ut för ett tekniskt problem var försprånget ut på sista loopen hela 4.46 till Ann Berglund
På sista loopen drygade Emmy Thelberg ut avståndet något och segermarginalen blev hela sex minuter blankt.
Nu närmast väntar SM på landsväg om två veckor i Södertälje. Där ska Emmy som nyligen gjorde landslagsdebut på landsväg tävla med klubbkompisen Emma Johansson.