Tredje guldet för Emma

2012-06-24 i Allmänt

Vann efter dramatik

Grattis säger vi till Emma Johansson som tog sitt tredje raka SM-guld i linjelopp.

De tre OS-uttagna tjejerna, Emma, Emila Fahlin och Isabelle Söderberg, dominerade loppet över 12 varv x 10 km.. De bildade en tättrio efter tre varv. Mot slutet tvingades Isabelle Söderberg ge sig efter ett hårt ryck av Emma. På det sista varvet attackerade Emma två gånger. I den sista fick Emilia Fahlin ge sig efter problem med cykeln och Emma kunde soloköra i mål.

Tråkigt för Emilia men roligt för Emma.

- Emma hade lyckats komma loss utan att Emilia fått problem. Hon var starkast, säger Martin Vestby.

Emmy Thelberg gjorde en storstilad insats genom att finnas med i den lilla klunga som jagade tättrion. Niondeplatsen imponerar stort-grattis Emmy som slog flera proffs.

SM Södertälje nr1

SM Södertälje nr2