Välkommen hem, Axel!

2018-03-27 i Allmänt

Axel i U23-mästartröjan.

Välkommen tillbaka till klubben Axel Lindh, hur är läget?

–Stort tack! Läget är bra. Jag har haft en hygglig vinter och är för tillfället nere på säsongsupptakt nere i Cypern.

Du lämnar Almby i Örebro, varför tog du det beslutet?

–Flera olika anledningar. En av dem var att deras elitsatsning svalnade mer och mer för varje år sedan jag kom dit. När det framkom att jag skulle kunna få bättre stöd från Härnösand kändes det självklart att hitta hem igen. Har de här åren jag åkt för andra klubbar ändå alltid haft hjärtat hemma i moderklubben. Så nu känns det superkul att kunna fortsätta elitsatsande och köra för Härnösand på samma gång.

Vad är målsättningen i år?

–Då jag var mycket sjuk och hade en del skador under 2017 så kommer jag hålla mig mycket i Norden och tävla. Fokuset är på XCO och målen är att köra bra på SM samt att plocka en massa UCI poäng för att kunna åka världscupen och slåss i täten kommande år.

För vi se tre bröder Lindh i SM-stafetten?

–Det hoppas jag på. Skulle vara riktigt kul nu när alla kör både samma klubb och samma cykelmärke igen. Kanske kunna passa på att göra nå mer kul grejer tillsamman också utöver stafetten.

Ny cykel i år, berätta något om den?

–Jag är tillbaks på Giant och tror stenhårt på det. Hunnit köra ett gäng mil på nya mountainbiken nu och den passar mig som handen i handsken. Kommer även se till att ha en racer att träna på och en endurocykel för att kanske prova någon sån tävling i sommar med.