Fint stipendium till Vilgot

2018-11-12 i Allmänt

Nu säger vi grattis till Vilgot.
Det är har glada pressmeddelandet damp nyss ned:

"18-årige Mountainbikecyklisten Vilgot Lindh, Härnösand Cykelklubb, tilldelas ett stipendium på 8 000 kronor ur framlidne byggmästaren Eilert Nordlanders Minnesfond.

Vilgot studerar på cykelgymnasiet i Skara.
22 juli i somras vann han junior-SM som avgjordes på Frösön.
Segermarginalen var hela 44 sekunder.

Han fick sedan representera Sverige vid både Europamästerskapen i Österrike och världsmästerskapen i Schweiz.

Eilert Nordlanders Minnespris instiftades 2015 och sedan dess har följande ungdomar från Härnösand fått ta emot priset; Johanna Höglund (curling), Per Lindström (opera), Wille Ödmark (fotboll) och Isak Eriksson (fiol).

Det är Sällskapet Gamla Härnösandspojkar som hanterar Eilert Nordlanders Minnespris och utser den årliga stipendiaten som går till en framstående Härnösandsungdom.
Nomineringskommittén består av Eilerts son Per-Ola Nordlander samt Lars Sjölund och Örjan Leek."