Lugnt årsmöte

2019-02-18 i Allmänt

Eje berättade gamla minnen

Det blev ett lugnt årsmöte med idel omval. Anders Nyström fick förtroendet att svinga ordförandeklubban ytterligare ett år. På Metropols scen gav Eje Lundqvist, 84,  en trevlig tillbakablick av klubbens tidiga historia. Från bildandet 1948 fram till 90-talet. Värt att minnas är att Eje blev klubbens tredje A-klassare
-Min första cykel hyrde jag av klubben -51, hyran 100 kronor. (Bensinen kostade 51 öre litern)
Eje blev etablerad landslagsmekaniker med ett OS (Seul), 7 VM och 56 etapplopp.
En av klubbens stora kulturbärare.

Årets bubbenstipendium går till Vilgot Lind.

Vi fick besök av Sara Edholm (Johansson), silver 1986 lagtempo Christina Vosveld, Ulrika Svedin, Sara Johansson), trebarnsmor, jobbar som florist i Falsterbo.

Det här var sista gången som vi genomförde vårt årsmöte på Metropol. Lokalen ska utrymmas och ge plats för konferenslokal.

Vår duktiga ledare fr v Niklas Sjölund, Helena Lindh, Marcus Strömsten och Tomas Lindh.

Eje Lindqvist berättade om klubbens stolta historia.