Efter Edvins våldsamma krasch

2019-11-09 i Allmänt

- Hoppas att kunna sitta på inomhuscykeln om några dar

Det blev sjukhusbesök för klubbens svenske mästare i sprint. Under träning tappade Edvin Lindh kontrollen efter ett hopp.

Edvins selfie efter vurpan.

Han landade på huvudet. Det blev tvärstopp i en grop och hjälmen sprack i två delar.

Edvin var vid medvetande men rejält omtumlad. Träningskompisen skjutsade honom till sjukhuset.

På Skövde sjukhus konstaterades en spricka i atlaskotan i övre ryggraden och en hjärnskakning.

Edvin går nu med nackkrage och tar det lugnt under tillfrisknandet. Studierna får vänta ett tag (Edvin går sista året på cykelgymnasiet i Skara)

-Har full rörlighet och fått besked från läkarna att inga nerver i ryggraden har skadats och att sprickan i kotan kommer att läkas. Förhoppningsvis kan jag komma igång med lite inomhuscykel till veckan.

Edvin kan se tillbaka på en fantastiskt fin säsong med SM-guldet i XCE som grädde på moset.

- Jag har förbättrat mig på allt, men mest uthålligheten i de längre loppen och i XCO, säger Edvin.

Vi hoppas förstås att tillfrisknandet går bra.

Hur mår du nu?

-Är uppe på benen och hoppas att kunna sitta på inomhuscykeln om några dar, slutar Edvin.

SM-guld var Edvins uttalade målsättning under säsongen. Det infriades. Här efter segern  på Frösön.