Bröderna Lindh lämnar HCK

2020-01-13 i Allmänt

Ny adress Ormsalva

Bröderna Axel, Edvin och Vilgot byter klubb. Ny adress blir Borlängeklubben Ormsalva.

-Vi önskar grabbarna lycka till och hoppas att bytet blir en väg till nya framgångar, säger HCK:s ordförande Anders Nyström.

Huvudanledningen är att deras cykelsponsor inte valt att fortsatta sin stöttning i samma omfattning som tidigare.

-Vi har varit i kontakt med några andra märken under hösten och valet blev till slut Bianchi som i sin tur stöttar Ormsalva. Det är inget lätt beslut eftersom HCK finns i våra hjärtan, säger Edvin Lindh.

Anders Nyström:

-Rent ekonomiskt har inte klubben resurser att matcha budet från Bianchi och Ormsalva. Förhoppningsvis utvecklas de nu så att de får ett riktigt proffskontrakt längre fram och kan representera klubben vid SM på samma vis som Emma Johansson gjorde.

Läs mer på Ormsalvas pressmeddelande: