Lugnt årsmöte

2020-03-03 i Allmänt

Marcus Strömsten ny i styrelsen

Vilgot Lind fick en tavla, skänkt av Eije Lundqvist, mottagen av pappa Tomas.

Det blev ett lugnt årsmöte den här gången förlagd i Bondsjöhöjdens nya idrottsanläggning.

Styrelsen och andra poster omvaldes med ett enda undantag. Staffan Nyström ersätts av Marcus Strömsten i rollen som suppleant. Marcus är ett välkänt namn i föreningen, fråmst i rollerna som tränare, banläggare och förstås duktig cyklist, även skidåkare ska tilläggas. Till vardags arbetar han med turism i Höga Kusten Destinationsutveckling AB.

Blommor och presentkort till våra duktiga cyklister. På plats fanns Oscar Thunberg. En tavla skänkt av Eije Lundqvist delades ut till Vilgot Lindh (genom pappa Tomas).

Årets Bubbenstipendiat blev Edvin Lindh, klubbens svenske mästare i XCE (sprint).

Blombukett till Lena Selin som arbetar med klubbens bokföring.

Våra veteraner läs: Bengt Wänglund, Lennart Westerlund, Eije Lundqvist och Stig Johansson fick varsin blombukett. En kvartet som innehäller mycket HCK-dna.

Tack för det goda fikat som Christina Vosveld hade ordnat!

Marcus Strömsten, ny i HCK:s styrelse.

HCK 2020

Ordförande: Anders Nyström

Ledamöter: Gunnar Stattin. Tomas Lindh, Bo Selin, Ken Löfgren och Ola Thelberg

Suppleanter: Viktor Westin och Marcus Strömsten