Licens till klubbens ungdomar

2020-07-13 i Allmänt

Klubben står för kostnaden

Styrelsen i HCK har fattat beslut att "sponsra" våra ungdomar med tävblingslicens som även inkluderar försäkring.

- Som licensierad har man rätt att tälva i nationella tävlingar, men framfaörallt vill vi betona att den också innehåller en försäkring. Klubben står för hela licensavgiften från yngsta klasserna upp till junioroer, säger HCK:s ordförande Anders Nyström.

-Intresset är stort för våra träningskväller, det är jättekul som mest har det samlat upp till 30 deltagare, säger han.

Ett krav är att den aktive är medlem i HCK. Avgiften är 200 kr för enskild och 300 kr om hela familjen vill bli medlemmar (bra med så många medlemmar som möjligt, det gör oss starkare)) . Du löser själv licens via Svenska cykelförbundets hemsida där du också registerar dej med ett login.

Kom ihåg att skicka dina personuppgifter med personnummer och mejladress till klubben:  harnosandsck@gmail.com. När den är registrerad hos oss kan du söka licensen.

Läs mer på https://scf.se/forbundet/cyklist/