Historiskt årsmöte

2021-02-28 i Allmänt

Lars Wikberg ny i styrelsen

Det blev ett historiskt årsmöte. För första gången digitalt via Teams. Lite si och så med uppkopplingen - vi lär oss - kunde ordföranden på besök hos familjen Anders Theleberg i Malmjärn i Gästrikland hälsa tio deltagare välkommen till mötet.

På plats i Hunnebostrand hälsades Tuulikke Jahre välkommen. Under några år i slutet av 80-talet ingick VM-tvåan från -80 i vårt framgångsrika damlag. Tuulikke har efter cykelkarriären varit flitigt anlitad som tävlingsläkare i världscupen i cykel och längdskidor.

Mötet inleddes med en parentation över Staffan Nyström, tidigare ledamot i styrelsen och i unga år tävlande i klubbens tröja.

Styrelsen uppsättning fick endast en förändring. Lasse Wikberg valdes in som ny suppelant. Till vardags lärare och flitig motionär på fritiden och uppskattad speaker vid våra tävlingar. Han efterträder Viktor Vestin som avsagt sig uppdraget på grund av ny bostadsort.

Ordföranden rapporterade under punkten övriga frågor att Emmy Thelberg återvänder till klubben. På hennes imponerande meritlista finns segrar i Cykelvasan och i långloppscupen samt deltagande i VM.

En nyhet är att Härnön runt i sommar (25 juli) också kommer att genomföras med en klass för elcyklister.

Till klubbens representant vid Svenska cykelförbundets årsmöte utsågs Ola Thelberg. På mötet deltar också Anders Nyström i egenskap av ordförande i Västernorrlands cykelförbund,

Ett konstituerande möte kommer att genomföras den 18 mars.

Styrelsen Härnösands CK 2021

Ordförande Anders Nyström

Ledamoter: Omval för en tid av två år Ola Thelberg, Ken Löfgren och Tomas Lindh. Övriga ledamöter Gunnar Stattin och Bo Selin (båda valda 2020)

Suppleanter: Marcus Strömsten och Lars Wikberg (nyval)