Medaljfamiljen Lindh

2021-08-08 i Allmänt

Tre SM-medaljer av bröderna

Bröderna Lindh är suveräna. Med ny klubbadress (Team Ormsalva) gör de fin reklam för klubben. I dagens livesändning från SM i Göteborg nämndes det gång på gång "Från Härnösand".

Vi tar åt oss lite av medaljglansen. Bröderna har ju fått sin cykeluppfostran i Härnösands cykelklubb.

Först vann Edvin Lindh i överlägsen stil XCE i Falun i juni. I fredags vann tvillinglbrodern Vilgot XCC och under söndagen krigade storebror Axel om guldet ända in mot slutet i det krävande loppet, det blev ett silver i XCO efter ett imponerande lopp.

Det var länge sedan svensk cykel kunde stoltsera med en så framgångsrik brödraskara. Vi får gå tillbaka till bröderna Fåglumepoken under 60- och 70-talen för att hitta något liknande unikt.

bild nedan:Axel, silverman i XCO (gammal bild i HCK-tröjan)

Axel.jpg

Vilgot (t.v) och Edvin, dubbla SM-vinnare.

Bröderna Lindh 2021.jpg