Härnösandsloppet

2024-06-10 i Allmänt

Prenumerera via:

Tuffa förhållanden med regn och blåst

Härnösandsloppet gick i årets värsta regn. Trots detta kom 14 till start och familjen Sjölund från Härnösand satte färg på arrangemanget.

Niklas Sjölund satte första rekordet på 70 km och syrran Maja Sjölund är rekordinnehavare på 35 km.

Stålkvinnan Monica Bystedt, med Stockholm maraton i benen för en vecka sedan, var snabbaste dam på sjumilen.

Trots att vädrets makter var emot oss rapporteras inga sura miner.

Hälften av de föranmälda kastade in handduken.

-Bara att gilla läget, säger vinnaren Niklas Sjölund.

I familjen Sjölund ingick också storebror Johan Sjölund på pappa Lasses cykel.

- Bra jobbat av alla i regnkylan. Vi hoppas på bättre tur med vädrets makter nästa år. Nu vet vi att vi har en kanonfin bana, det tar vi med oss, säger tävlingsledare Anders Nyström.

Läs mer på HCK Facebook (20+) Härnösands Cykelklubbs grupp | Facebook

Snabbast på sjumilen var Niklas Sjölund, här tillsammans med Torbjörn Westerlund Höakustencyklisterna som fick släppa kontakten i tuffa backen tre kilometer innan målet i Brunne.