Axel slog nytt banrekord

2023-07-30 i Allmänt

Deltagarrekord i Härnön runt

Mästarklass av Axel Lindh i Härnön runt. Nyblivna SM-tvåans tid är nytt banrekord på sjumilen runt Härnön.

-Bra uppladdning inför Cykelvasan, säger Axel som visade storform. Ingen orkade hakade på och det blev snabbt ett stort avstånd ner till tvåan.

Axel valde att inte att åka Långloppscupen i Bergslagen. Istället tog han bilen upp till Härnösand och föräldrahemmet. Axel bor numera i Örebro där han jobbar och är delägare i en cykelaffär.

Det blev rekorddeltagande i årets lopp, 81 anmälda cyklister.

-Det är nästan en fördubbling jämfört med i fjol., vi är jättenöjda, säger tävlingsledare Anders Nyström.

Cyklisterna bjöds efteråt på hemgjorda köttbullar, potatismos och lokalt plockade lingon på Härnön hos restaurang Hernö Outdoor Lodge. Mycket uppskattat, ska tilläggas.

Axel Lindh mot rekordtid, 17 minuter snabbare än fjolåret då brorsan Edvin vann och Axel punkterade.

Härnön Runt 2023 sluttider[2243]